Disse prinsippene sier hvordan vi bør jobbe med digitale flater. Prinsippene gjelder for alle som jobber med og skal utvikle eksisterende eller nye digitale løsninger i DFØ.
1. Koordinert
- Vi jobber tverrfaglig for å lage de beste løsningene, både på tvers av avdelinger og kanaler.
- Vi koordinerer oss med de andre i organisasjonen når vi skal utvikle en ny, digital løsning.
2. Digitalt og forenklet
- Vi vurderer alltid hvordan vi kan bruke teknologi på en måte som gjør det mer brukervennlig for brukerne våre.
- Vi jobber mot et felles brukergrensesnitt på tvers av digitale løsninger og tjenester for å gi brukerne et sømløst DFØ.
- Vi har felles løsninger på tvers i organisasjonen for å sikre effektiv ressursbruk.
3. Brukerorientert
- Vi løser reelle problemer for brukerne.
- Vi prioriterer brukeroppgaver som gir størst effekt først.
- Vi brukertester for å sjekke at løsningene våre fungerer etter hensikten.
- Vi deler brukerinnsikten vi har med hverandre slik at flest mulig får nytte av det vi har lært.
- Vi bruker metoder fra tjenestedesign som sikrer at brukernes behov blir hørt, forstått og løst, når vi skal utvikle nye, digitale løsninger.